Egy honlap akkor értékes a tulajdonos számára, ha nemcsak ott van az internet csatornáin, hanem látogatókat és vásárlókat hoz a konyhára. A honlap csak akkor érdekes a látogatók számára, ha folytonosan friss információkkal lepi meg őket.
A szövegírás erre fekteti a hangsúlyt, mindig friss, naprakész információval szolgál az aktuális témában. De nem annyira egyszerű a dolog, mint ahogy látszik, mert a szövegírás nemcsak a látogatóknak szolgáltat információt, hanem a Google robotoknak is.
Ez egy folytonos játék, aminek a segítségével optimális kapcsolatot teremtenek a választott kulcsszavak és honlapban megjelenő információk. A Google kereső akkor értékeli igazán a honlapon a kihelyezett szöveget, ha a látogatók a honlaptól független helyeken értékeléseket adnak a tartalomról. Tehát, nem szabad elhanyagolni a tartalmi részt sem, hiszen az ebből begyűjthető előnyök nem elhanyagolhatóak. A szövegírás gyakorlatot igényel, nehéz megtalálni az arany középutat, hogy a Google és a látogatók is maximális élményhez jussanak.