Gyakran előfordulhatnak félreértések az ügyfelek és a könyvelő között. Ez általában abból fakad, hogy előzőleg nem volt pontosan tisztázva, hogy ügyfélként milyen elvárásaink vannak a könyvelés elkészítésével kapcsolatban. Ezt nem elég csak szóban közölni, mivel akkor nem kérhetjük számon az illetőn a hanyagul elvégzett könyvelést.
Azt, hogy ki mit vállal, érdemes szerződésben rögzíteni. Így az ügyfél sem reklamálhat a későbbiekben olyasmi miatt, amit eredetileg nem vállalt el a könyvelő. Viszont a könyvelő sem bújhat ki a feladatai alól, hiszen a szerződésben leírtak szerint kell eljárnia minden alkalommal.
A nextaccounting.hu csapata lassan két évtizedes tapasztalattal a háta mögött már sok mindennel találkozott, ezért szinte nincs olyan pénzügyi vagy adózással kapcsolatos kérdés, amire ne tudná a választ. A könyvelés egy szigorú szabályrendszerhez van kötve.
Amennyiben ezek az előírások változnak, azt a könyvelőnek mihamarabb, érhető formában közölnie kell a megbízójával. A legjobb ilyenkor mellőzni a szakzsargont, hiszen a cél az érthetőség, nem pedig a szakmaiság.